Jazz crez

Postat de în Despre evenimente derulate » 0 Comentarii

13 Iul

c op12One man show and two sweet show

Brebu-Nou/ Weidenthal, localitate din județul Caraș-Severin. Localitatea a fost fondată acum 190 de ani, în 1828, de tăietori de lemne din pădurile Bavariei. Nu sunt ”boemi” ci ”pemi”. S-au reîntors ”acasă”, masiv, după 1989. Casele lor au rămas fiind cumpărate de români. Și biserica lor a rămas. Între brazi, demnă, maiestuasă. Clopotul se trage de trei ori pe zi: la 7 dimineața, la 12 și la 7 seara. Se fac slujbe când vin pemii acasă, în concediu, în luna august și la sărbători. Biserica trăiește prin credință, prin oameni, prin rugăciuni şi prin muzică. Clericul american William P. Merrill a spus ”Nimic nu se aseamănă mai mult pe lume ca muzica și rugăciunea”.

c op1Sambata si duminică, 8-9 iulie 2017, la prânz. Biserica romano-catolică din Brebu-Nou/ Weidhental, ridicată la rang de catedrală de sweet Florian LUNGU, a fost gazda unor recitaluri de excepție. Într-un veritabil ONE MAN SHOW, unul dintre  muzicienii de clasă dintre vechii colaboratori  ai compozitorului şi dirijorului Sabin PAUTZA, personalitate marcantă a muzicii clasice, cărășanul fiind numit Conductor Emeritus, pe viaţă, al celei mai vechi orchestre simfonice, cu activitate continuă, din America, Playnfield Simphony Orchestra și Nicolas SIMION, saxofonist, compozitor și producător de jazz. Primul s-a reîntors în România după o carieră strălucită, de 30 de ani în America. Al  doilea are o carieră excelentă în Germania. Amândoi au cântat pe mari scene ale lumii. Au cântat și împreună: Concertul pentru saxofon şi orchestră semnat Sabin PAUTZA, solist Nicolas SIMION. La Brebu Nou, Maestrul PAUTZA a vorbit, elogios, de Maestrul Nicolas SIMION: ”este, cu siguranță, unul dintre cei mai mari saxofoniști ai lumii.”

A fost, realmente, un ”one man show”.  Nicolas SIMION, muzician de excepție,  ne-a fascinat. Pentru că are o relație specială cu instrumentele sale de suflat. Pentru că transmite emoție. Pentru că știe, împărtășește, mărturisește, oferă și primește cu sinceritate nedisimulată. Ne-a purtat, pentru început, cu Bela Bartok, „Seara la Secui „. Apoi, cu saxofonul tenor ne-a încântat cu  „Blues for Garay” de Jancy Korossy, „Cearta ” de Richard Oschanitzky și „Allemanda & Menuett 2” din Suita I pt violoncel solo de J.S. Bach. Apoi, flautul său fermecat ne-a purtat de la clasic- „Badinerie” din suita nr 2 pentru orchestra de J.S. Bach la jazz- prin compozițiile proprii „Ciaccona ” și „Cantec vechi ” – la clarinet. Bas clarinetul a fost partenerul Maestrului în „Preludiu la unison” de George Enescu, și „Gluma” de Johnny Raducanu. A urmat un moment inedit. Nicolas SIMION a urcat la orga bisericii la care a interpretat, fascinant, „Din povestirile tușei Cativa” de Mihail Jora, „Für Alina” de Arvo Pärt și compozițiile proprii: „Conssecration” și „Lullaby for Max „. A coborât de la orgă cântand la sopran sax „Doina de la Roșia Montana”, Nicolas SIMION a făcut dovada virtuozității interpretând magistral un Medley de piese din Banat. Recitalul s-a încheiat cu saxofon tenor și piesa proprie „Tudor’s Dance „. Aplaudat furtunos la scenă deschisă, inovativ, inventiv, creativ, inspirat, excepțional muzicianul complex Nicolas SIMION în cel de-al XI-lea an de la debutul concertelor în Biserica Romano-Catlică din Brebu-Nou/ Weidenthal în timpul Festivalului Internațional de Jazz de la Gărâna.

Nicolas SIMION_003 Nicolas SIMION_007 Nicolas SIMION_010 Nicolas SIMION_011 Nicolas SIMION_014 Nicolas SIMION_016 Nicolas SIMION_018 Nicolas SIMION_024 Nicolas SIMION_026 Nicolas SIMION_028 Nicolas SIMION_029 Nicolas SIMION_031 Nicolas SIMION_033 Nicolas SIMION_034 Nicolas SIMION_037 Nicolas SIMION_038 Nicolas SIMION_041 Nicolas SIMION_044 Nicolas SIMION_047 Nicolas SIMION_053 Nicolas SIMION_054 Nicolas SIMION_055 Nicolas SIMION_056 Nicolas SIMION_057 Nicolas SIMION_001

În recitalul de duminică, alți doi muzicieni de clasă, vocalista Gabriela COSTA și chitarisul Alex MAN, ne-au purtat pe ritmuri de jazz cu influența braziliene, într-o îngemănare voce- chitară de înaltă clasă, culminând- ca omagiul adus maestrului Sabin PAUTZA- cu bossa-nova lui Antônio Carlos Jobim ”The girl of Ibanema”. Si asta pentru că, așa cum se stie, tema se regăsește in compozițiile maestrului Sabin PAUTZA, renumitul brazilian și reșițeanul nostru fiind, la un moment dat, pe aceeași scenă,  românul primind aprecierea necondiționată a brazilianului Jobin. Două concerte excelente, cu muzică adevărată, de înaltă clasă. (Camelia DUCA)

jazz_001 jazz_010 jazz_014 jazz_044 jazz_051 jazz_055 jazz_059 jazz_060 jazz_068 jazz_114

Organizator: Societatea pentru Cultură METARSIS- activităţi şi servicii de cultură urbană şi artă contemporană

Partener: Consiliului Judeţean Caraş-Severin

Parteneri culturali: Fundaţia Iancu de Hunedoara, Asociaţia Klavierart Bucureşti, Forumul Democratic al Germanilor din Caraş-Severin, Liceul de Arte Sabin Păuţa Reşiţa, Gordian Timişoara

Prin bunăvoinţa Parohiei Romano Catolice “Maria Zăpezii”, monseniorul József Csaba Pál, canonic de Timişoara şi arhidiacon romano-catolic al Banatului Montan.

Servicii profesionale  piperiu.eu

Nu există comentarii.

Lasă un comentariu...